červenec 13, 2015 · podnikání obchod

Pouliční prodej: ve správném čase na správném místě

Návštěva Barcelony mi vyrazila dech. Nebudu psát o Gaudího velkolepých stavbách, ale o drobných příbězích s pouličním obchodníkem v hlavní roli:

1. Konzultace na stojáka

Při vstupu do metra zmateně studuji, jak fungují místní pásma a tarify. Sotva jsem přečetl tři slova, přistoupí ke mne sympatický chlapík, který se začne ptát:

Rychle nám vysvětluje tarify a doporučuje nejvýhodnější kreditovou jízdenku. O dvě eura si řekne tak přirozeným způsobem, že mu je platím, aniž bych nad tím přemýšlel. Později zjišťuji, že to byl zaměstnanec metra — takže svůj čas měl zaplacený dvakrát! Profi výkon.

2. Kokosový marketing

Uprostřed parného dne potkávám chlápka s krájeným kokosem - jeden kousek stojí víc než celý kokos z tržiště. Za to je hezky naskládaný a pokapaný vodou, aby vypadal čerstvě. Food staging jak vyšitý.

Naprosto mne dostává svou pohotovostí, kdy mi nerozměňuje bankovku, ale místo toho mi elegatně nakládá přídavek kokosu. ¡Muy bien!

3. Nahým vstup zákazán!

Když jste dívkou a procházíte se ve třiceti stupních Celsia přímořským městem, velmi pravděpodobně máte na sobě kraťase a tílko. A tím nemáte povolený vstup do konzervativní katolické katedrály.

Jak vás pak potěší takový šátek za pár eur, který vám vstup umožní - a ještě máte na vybranou v mnoha vzorech přímo ve frontě před katedrálou?

Tady a teď!

Pro turistu mohou být takové službičky obtěžující. Nicméně pro tyto prodejce je zásadní počet prodejů - turisté se k nim vracet nebudou, nebudují dlouhodobý vztah.

Tyto příběhy spojují využité šance. Být se správnou službou na správném místě, ve správný čas. Usmát se a umět prodat.

↑ na začátek stránky