únor 24, 2015 · KNOW!HOW Factory podnikání

Na co si dát bacha při pořádání akcí?

Když jsme s Charliem začali organizovat KNOW!HOW Factory, nachytali jsme se na úplně klasickou sadu začátečnických chyb, kterých se můžete snadno vyvarovat:

1. Místo

KNOW!HOW Factory je založena na diskusi. To znamená, že se diskutující musí slyšet. Ideálně při dobré akustice a tichém prostředí, kde není nutné překřikovat kávovar. Uvolněné atmosféře také hodně pomáhá, když lidé trefí už na první pokus a na místě nemrznou. Pokud akci pořádáte v sedmipatrové budově, je dobrým nápadem označit místnost, ve které vás najdou.

Pokud děláte akci neziskovou, dá se domluvit s kavárnami, restauracemi, galeriemi či neziskovkami. Chce to zkoušet. My jsme pořádali akce i na místech, kde jsme nikdy před tím nebyli. Ne vždy to pak bylo ideální.

2. Čas

Pokaždé někdo přijde pozdě. Je lepší s tím počítat než proti tomu bojovat. Drobný fígl je dát začátek akce o 15 minut dříve než opravdu chcete začít. Stejně nakonec někdo přijde o půl hodiny později.

Naopak na přetahování málokdo reaguje dobře. Z naší zkušenosti pak diskuse samovolně pokračují v uvolněném tempu i po akci. Důležité však je oficiální část včas ukončit a dát tak účastníkům možnost odejít.

3. Lidé

Když už posunete začátek akce, přeci jen někdo dorazí „na čas“. Abyste jej netrestali za ostatní, kteří dorazí později, je dobré lidi zabavit, dát jim něco navíc. Není nic horšího, než když všichni sedí a koukají na sebe ve čtvrthodince podupávání nohou a občasného zakašlání.

Napomáhá představení, objednání kafe a něčeho k zakousnutí, rozpovídání přítomných lidí. Pokud to přesto vázne, vyprávění příběhů k tématu vždy diskusi nakopne.

4. Jedno téma

Na prvním KNOW!HOW Factory jsme nabídli kromě podnikatelské diskuse i degustaci přírodního vína a domácí sušenky. Akorát to bylo v sobotu po obědě. Strávili jsme s tím mnoho času a zbytečně si komplikovali organizaci. Jen proto, že jsme se nezamysleli nad tím, jestli to někdo bude chtít.

Lepší je vymyslet co nejmenší akci, a té pak přidávat to, co dává smysl lidem, které chcete lákat.

5. Cílovka

Lidé vám budou říkat, co můžete změnit. Co by bylo dobré, co až tak dobré není. Pokud byste vyhověli všem, spadnete do průměru.

Mějte na paměti lidi, pro které to dělat chcete. Když takový člověk zavítá na vaši akci, ptejte se, jak jej akce oslovila a co byste mohli zlepšit. Když naopak zavítá na akci někdo, kdo na ni nepatří, může vám prozradit, co jej odrazuje a naopak láká. A pak vám stačí nelákat ty, které nechcete a lákat ty, které chcete.

Ostatně, jakákoli aktivita by měla mít jasné hodnoty, vizi, strategii a taktiku. Jinak máte mnohem těžší rozhodování. A že těch rozhodnutí vás čeká hodně.

↑ na začátek stránky